teisipäev, 19. jaanuar 2010

Kõrvitsa-ingverikook

Alusretsept jälle samast magustoitude raamatust, veidi kohendatud.

u. 350 g kõrvitsat hautasin, lasin jahtuda, pudrustasin ja kurnasin, võtsin sellest ühe kruusitäie, natuke jäi üle ka
u. 125 g võid, sulatatud
2 dl pehmet tumedat muscovado suhkrut
1 muna (retseptis oli 2 aga mul ei olnud)
suur törts hapukoort (seda retseptis ei olnud)
4,5 dl täisteraspeltajahu
2 kuhjaga tl kaneeli
0,25 tl kardemoni
0,5 dl mandlilaaste (neid ka retseptis ei olnud, olid kuivatatud puuviljad, mida mul polnud)
väike peotäis ingverisukaati, hakitud (retseptis 2 spl)
näpuotsatäis soola

Kloppisin võid suhkruga, siis muna hulka. Segasin sisse hapukoore, seejärel kõrvitsa ja kuivained. Tõstsin lusikaga palmirasvaga määritud vormi. Ahju kuumutasin 200 kraadi peale, vormi sisse pannes madaldasin 175-ni. Küpses veidi üle tunni ja tuli väga mõnus õhuline kook, kõik kiidavad:) Retseptis oli, et 150 kraadi poolteist tundi.

2 kommentaari:

  1. tundub väga maitsev. :)
    Mul on mu elu esimene leivategu pooleli, olen põnevil. :)
    Ja ingver on viimastel päevadel kuidagi mind ümbritsenud - eelkõige teena. Aga kooki tahaks ka väga proovida, teha. :)
    Ah-jaa, tahtsin öelda, aitäh ilusa kommentaari eest. :)

    VastaKustuta
  2. Esimene leivategu oli väga rõõmus ja energiat andev kogemus:) Kogu korter oli mõnusat leivalõhna täis ja esimene leib on kvaliteedilt siiani parimaks jäänud.
    Kook maitses tõesti hästi. Mulle meeldis just see, et ingveri maitse oli koogi sees oluliselt mahedam, kui niisama süües. Muidu ingver on minu jaoks liiga terav. Lahjat teed vahel harva joon. Aga koogi sees oli väga hea:)

    VastaKustuta