laupäev, 26. märts 2011

Kreeka parim söögikoht

No tegelikult ma olen Kreetal, rääkimata tervest Kreekast ju üsna vähe väljas söönud. Aga on raske uskuda, et võiks veel paremat orgaanilise toidu kohta siin kusagil olla.

Paar päeva tagasi käisime M sünnipäeva puhul akvaariumis kalu vaatamas ja kui juba Iraklio lähedal olime, siis söömiseks läksime jälle samasse kohta, kus eelmine kord. Seekord olime varustatud fotoaparaadiga, kirjutasime üles asukoha ja facebooki aadressi ja rääkisime veidi juttu ka:) Et järgmine kord oskaks kohe kohale jõuda ja saaks teistega ka seda infot jagada.

Koha nimi arusaadavas keeles on Pantopoleio Geusewn. Selle nime all on nad ka facebookis leitavad. Asub see Kreeta pealinnas Iraklios, kesklinnas, National Road 72 suure Hellenic Post`i vastas ja Labrakis Auto Service kõrval. Kreeka keelne aadress on Εθνικής Αντιστάσεως 72 (Έναντι ΕΛ.ΤΑ.), 71306 Irákleio, Greece.
Telefoninumber 2810230111.

Pildiliselt näeb see info välja nii:

Geusewn tähendab maitsev. Nende lauakatetel on kõigil sahvri pilt veini, oliiviõli, ubade ja muude varudega.

Toit on siin orgaaniline. Oliiviõli teevad nad ise kasvatatud oliividest. Muid tooraineid tellitakse mahetalunikelt. Hoidised valmivad kohapeal ja neid saab ka kaasa osta. Ja kasutatud õli annavad nad biokütuseks:)

Koht ise on pisike ja õdus, nagu terrassiga nukumaja suurte hoonete vahel. Sees on seintel palju retropilte.

Menüü on neil ainult kreeka keeles, seda saab lasta vajadusel inglise keeles seletada. Lisaks tahvlile on kaks pikka pabermenüüd, millest nii palju ikka aru saab, kus on salat ja pasta ja oaroad.

Mõlemal korral istusime köögiakna kõrval ja jälgisime koka tegemisi gaasipliidi taga. Paistab, et neil on kombeks enamvähem kõik toidud korraks põlema lasta.

Oma kahe külastuse ajal nägime kahte erinevat kokka ja mõlemad tegid kõige paremat toitu, mida ma kunagi saanud olen. Esimesel korral sõin Kreeka salatit, millest juba tükike tomatit pani ohkama ja grillitud kala, mis oli päris kindlalt kõige parem kala, mida ma kunagi maitsnud olen. Teisel korral tehti spetsiaalselt minu jaoks taimetoitlase pasta kuna kõik muud pearoad olid liha või mereandidega ja neid ma ei söö. See sisaldas lisaks pastale seeni, paprikat, suvikõrvitsat ja oli jällegi parim pasta, mida ma söönud olen. Pasta oli täpselt õige pehmusega, mitte raasugi jahune ja mitte ka liiga pehme. Koos kastmega oli hästi mahlane.
Teiste siinsete söögikohtade külastamise kogemusega arvestades tellisime kahe täiskasvanu ja kahe lapse peale kolm pearooga + salati, sest mujal oli kahest veidi väheks jäänud. Siin sai tegelikult juba saiast, õlist ja salatist kõht täis. Ja järele mõeldes leidsime, et tegelikult eelmine kord käies tellisime ka ainult ühe pearoa ja salati ja saime neljakesi kõhu täis. Ürdiõli on väikestes klaaspudelites laua peal ja seda on hea lihtsalt saiaga süüa. Nii head õli teistes toidukohtades siin ma ei ole kohanud. Isegi tavaline valge sai on neil parem, kui mujal. Lisaks tavapärasele valgele saiale, mis igal pool koos kahvlite-nugadega esimesena lauda tuuakse, on neil korvis ka traditsioonilised odrakuivikud ja kõrsikud. Lõpetuseks, kui me olime suutnud kõik ära süüa, küsiti, kas me tahame magustoitu ka. Ikka tahame:) Siis toodi neli tükki mahlast sulashokolaadiga kaetud shokolaadikooki. Kreetal paistab olevat nii, et magustoite menüüs ei ole aga kui veab, siis tuuakse midagi maja poolt. Iga kord seda ei juhtu.

Eelmine kord külastades arvasin, et kogu see koht toimibki ainult kahe mehega. Tegelikult on neid rohkem. Kokki on siis vähemalt kaks ja viimane kord tuli enne meie söömise lõpetamist üks neiu, kes võttis meiega suhtlemise üle ja meile kooki pakkus. Mingi hetk saabus üks naine lapsega sööma. Ilmselt oli tegemist ühe töötaja perega aga selgusetuks jäi, millise omaga täpselt. Kreeka on ilmselt üks väheseid maid, kus mehed avalikult lastest vaimustuvad, nii omadest kui võhivõõrastest möödaminnes ja neid nunnutavad ka siis, kui laps selle üle enam vaimustust ei väljenda.

Mõtlesime, et kuidas seda küsida, et tahame neist pilti teha. Kui K neiu käest küsis, siis öeldi, et seda pole vaja isegi küsida, neile väga meeldib pildistamine. Kahjuks neiu ise ei läinud pildile.

Paremalt alustades esimene on see, kes paistab tegelevat administratiivsete küsimustega ja suhtleb klientidega. Teine on see kokk, kes pastat tegi meie viimasel külastamise korral. Kolmas on eelmise korra kokk, kes kala grillis ja nüüd jälle mingi hetk sinna saabus. Vasakul on K ja M.

Kui kunagi Kreetale satute, siis soovitan kindlasti seda kohta külastada:)

1. ok...I am curious...what language is this? Love the pictures... now to figure out the words =)
    ~Sheri

VastaKustuta
  2. This is Estonian:)
    Google translator makes a big mess out of sentences but it could give some peeks into the main point.