laupäev, 11. aprill 2009

Killukesi minust

1. Mulle meeldib suvel sooja ilmaga paljajalu värskendava muru peal kõndida
2. Parim seen on kukeseen, teisel kohal on puravikud.
3. Noortest lehtedest on söömiseks parimad pärnalehed.
4. Mulle meeldib vaadata, kuidas vesi ojas või tee ääres liivale mustreid joonistab
5. Olen pool-taimetoitlane. Lisaks taimetoitudele söön muna, piimatooteid ja seeni. Tuleviku osas ei ole mul kindlat plaani, kas või millal hakkan täistaimetoitlaseks, kuigi tundub, et vist liigub sinnapoole. Ma ei eelda, et teised minu ümber ka taimetoitlased peaks olema ja ei otsi spetsiaalselt taimetoitlaste seltsi. Lihtsam on suhelda inimestega, kes ei ela peamiselt lihast. Usun, et maailm liigub taimetoitluse suunas ja paljud inimesed, kes praegu on veendunud segatoidulised, on tulevikus sama veendunud taimetoitlased ilma, et mina peaks praegu oma ja teiste närve selleks kulutama.
6. Ma ei suitseta ega tarbi alkoholi ja väldin seltskondi, kus seda tehakse.
7. Ma ei joo kohvi ega musta teed. Eelistan puhast kodumaist taimeteed.
8. Mul ei ole autojuhilube ja ma ei tunne neist ega oma autost puudust. Mulle meeldib olla kõrvalistmel ja imetleda ümbrust, pööramata tähelepanu liiklusmärkidele. See annab ennast tunda ka mitmekesi kõndides – ma ei pane tähele, kust kaudu kuhu mindi ja ei oska teine kord ise minna. Jään taevast ja vaateid imetlema. Üksi minnes saan tee meeles pidamisega hakkama küll.
9. Mulle meeldib hommikul süüa pannkooki maasikamoosiga. Eriti, kui keegi teine koogid valmis teeb:)
10. Taevasinas on lõpmatus
11. Ma ei kujuta ette elu ilma muusikata, muusikas on nii palju öeldud, mida ei ole võimalik teisiti öelda. Viimane leid muusikas on Yiruma.
12. Ma vajan looduskeskkonda, et elada. Käin peaaegu iga päev metsas jalutamas. Ja ma vajan inimesi. Mõõdukas koguses. Ja kirjutamist.
13. Mulle meeldib näha inimesi naeratamas ja punastamas.
14. Ma ei oska tantsida aga olen valmis õppima, kui keegi soovib õpetada :)
15. Olen elus 15 korda kolinud. Lühim periood ühes kohas elada oli 5 päeva.
16. Ma kardan lennukeid ja lendamist ning laevaga sõitmist. Esimene kord suure laevaga sõites oli suur torm ja laev seisis mitu tundi sadamas. Mul oli halb ja ma ei tahtnud üldse seal olla. Pärast elusa ja tervena kohale jõudmist oli küll tükk aega kindlam tunne laevaga sõitmise osas aga ei meeldi ikkagi.
17. Mulle meeldib lennata unistuste tiivul ja luua maailma.
18. Ma usun, et kool ei ole sobiv keskkond laste kasvamiseks. Pooldan koduõpet.
19. Õppimine on sama loomulik kui hingamine. Rõõm on parem õpetaja kui kohustus.
20. Unistan ühest külast, õigemini paljudest küladest. Selles külas on kõik mahe, kodud on ise oma kätega rajatud, toit kasvab kohapeal, pered on terved, lapsed kasvavad kodus ja on elu loomulik osa, naabrid suhtlevad tihedalt, oma kasvatatut ja loodut jagatakse vabalt, igaüks tegeleb sellega, mis talle rõõmu valmistab, asju luuakse kvaliteetselt, mõeldes kasutajale...
21. Minu unistus on olla toatäie laste memm ühes sellises külas.
22. Mul on kaltsusõltuvus. Kui näen puuvillaseid riideid, mõtlen kohe, millise vaiba neist saaks ja millised värvid neile kõrvale sobiks. Õnneks on olukord juba veidi paranenud ja viimased vaiba tarbeks loovutatud riided ei ole veel kääre näinud. Suudan juba vaibaks määratud riiet vaadata pilguga, kas sellest midagi muud ka saaks.
23. Mulle meeldib küpsetada. Sööjate vastukaja on olnud väga erinev. Paistab, et mõne inimese juuresolek mõjub tulemusele eriti soodsalt, samas üksi eksperimenteerimine ei anna häid tulemusi.
24. Aastaaegade vaheldumisel avalduvad minus udujänese omadused. Olgu tegemist esimese lume, esimese tee ääres voolava veenire ja esimeste lumikellukeste või esimeste metsmaasikate või aedviljade kõrghooaja alguse või esimeste värviliste lehtedega, mina kalpsan ringi nagu õnnelik jänes, nina taeva poole ja hing suuri unistusi unistamas. Novembris ja detsembris viibin ma talveunes.
25. Parimad lõhnad on äsja valminud köömneleival ja õunakoogil, kuuseoksal, sügisesel metsaalusel, värskel puuriidal, vihmamärgadel juustel ja beebi nahal.
26. Kõige armsam loom on kitsetall.
27. Mulle meeldib avastada väikseid liivaseid külateid, mis looklevad metsade ja heinamaade vahel ja kus avanevad ootamatud vaated taludele. Ma käin mahajäetud talusid vaatamas. Igal kohal on oma tunne, mõni on nagu loodud laste salaaiaks, teises ei ole hea kaua viibida.
28. Mulle meeldib sooja tee ja äsjavalminud küpsetisega istuda koos sõpradega ja rääkida ja rääkida ja rääkida.
29. Mulle meeldib kõndida. Eriti meeldib, kui kõndimist saab ühendada rääkimisega nii, et tunnid muudkui lendavad. Bussi oodates või kohtumisele varem jõudes ma ei seisa paigal, vaid kõnnin ringi. Kui on rohkem aega, teen tiiru ümbrusega tutvumiseks.
30. Kipub olema nii, et mu esimene tunne kohatud inimese suhtes jääb valitsema. Isegi, kui vahepeal nägemus inimesest muutub või täieneb, kerkib mingi hetk ikkagi esimene tunne jälle esile. Sellele reeglile on siiani olnud üks erand.
31. Teine reegel on eelmisega veidi vastuolus. Valdav enamus inimesi, ükskõik, mis ma neist kunagi arvanud olen, on just sellised nagu vaja. Erandeid ei ole kohanud. Selle nägemiseks on vaja vaadata elu pikas plaanis, väljaspool praegust hetke ja perioodi.
32. Igal aastal ma arvan, et nüüd olen küll kohtunud kõigi kõige lahedamate inimestega Eestis. Ja iga kord selgub, et siiski mitte, kusagil oli veel terve trobikond peidus. Mulle meeldib kohtuda uute huvitavate inimestega.
33. Elu läheb iga aastaga aina paremaks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar